Pages

Love yOu oLzz

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 25 October 2011

saya seorang bakal jururawat



^_^ salam..
sebenarnya ivy xtaw nak tulis apa.. tapi xtaw kenapa hati ivy rasa sesak je.. terlalu banyak kot yang ivy fikir..hemm.. xtaw la..
tahun ni last ivy study utk dapatkan diploma kejururawatan di salah sebuah kolej kejururawatan yang ada di malaysia. sebenarnya ivy rasa takut sangat bila dah graduate nt.. takut nak pikul tanggungjawab yang menggunung tu..
kwn2 nak tahu.. dalam hidup ivy, xpenah ivy fikir utk jadik nurse ni.. langsung xpernah terlintas di fikiran ivy sebenarnya.. tapi mungkin ivy dilahirkan dan ditakdirkan unuk jadi seorang jururawat dalam hidup ni..
maw ataw x..terpaksa ivy terima.. walaupun bukan dengan sepenuh jiwa..
sebelum menjejakkan kali ke bidang kejururawatan.. ivy study di salah sebuah pusat pengajian tinggi awan di salah sebuah negeri di malaysia.. ambil perdagangan antarabangsa.. namun cuma sekerat jalan je.. 6 bulan gitu je.. lepastu ivy dapat berita yang mengatakan ivy diterima masuk untuk diploma kejururawatan atas tajaan penuh dari kerajaan..
mula2nya ivy xnak.. tapi bila mak pujuk2.. akhirnya ivy berhenti dari U tersebut dan penuhi impian mak.. mak kata bagus masuk kolej kerajaan.. senang nak dapat kerja.. ivy menurut sbb ivy sayang kat mak.. dan apa yang mak cakap memang betul.. ivy tahu mak sangat prihatin dengan hidup anak2nya..
kerana mak, ivy bertahan di kolej ni.. kerana mak.. ivy belajar bersungguh2 untuk mendapatkan kepuusan yang cemerlang.. kerana mak, ivy sanggup tempuhi semua cabaran dan tekanan di kolej ni.. kerana mak ivy berjaya menjadi pelaih yang berjaya.. dan kerana mak juga ivy bakal menhabiskan kursus ni... terima kasih mak atas segalanya... ya Allah.. panjangkan umur ibu dan ayahku serta keluargaku.. kurniakanlah mereka yang kusayang kesihatan yang baik.. aku sayangkan mereka...
mak..ivy rindukan mak sangat2..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...