Pages

Love yOu oLzz

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 29 September 2011

cinta VS suka

annyong chingu..
lama dah rasanya ndak membebel d blog yg xlaku ni.. ivy xkisah sume tu..hehe..
skrg ni ivy agak bz dgn tugasan2 yang diberikan so, msa utk berblog ni agak singkat tapi ivy tetap akan berblog sekiranya ada masa2 yang terluang..
kenapa kita dikurniakan hati?
untuk merasai............ betul ke tu? merasa bukan dengan lidah ke?...hehehe
hmm.. sbnarnya.. lidah untuk rasa mknn..dan benda yang kita boleh lihat...
hati.. rasa sakit.. sayang.. rindu.. cinta..suka.. dan sebagainya yang lebih menjerumuskan kepada perasaan.. yang kita xboleh tunjukkan dengan objek mahupun subjek tertentu.. betul x pendapat ivy ni?.. apa yg ivy luahkan cuma berdasarkan pendapatt dan pengetahuan ivy..hehehe
nak cerita tentang cinta dan suka..
apa sebenarnya perbezaan d antara cinta dan suka? bak kata seohyun dalam we got married.. what is the different between love and like...
anybody plz tell me about that?...hehehe..
berdasarkan pengalaman dan apa yang ivy fikirkan.. suka tu adalah perasaan di mana kita suka melihat ya.. seseorang, mungkin dari segi gayanya, wajahnya, penampilannya dan personaliti yang ditonjolkan olehnya..
namun, ia tidak berkaitan dengan perasaan dalaman.. xtimbul rasa sayang.. xtimbul rasa rindu dan kita boleh hidup tanpanya.. kita menyukainya namun kita dapat bersama orang lain.. yeke?(??)
hehe..mungkin ivy ni mcm membebel dan langsung xda input yang menarik tantang post ni.. tapi ivy nak tahu pendapat rakan2 luar sana tentang perbezaan antara suka dan cinta.. :-)
plz give me a comment...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...