Pages

Love yOu oLzz

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 10 September 2011

ini bukan yang pertama...

annyongaseyo chingu..
peselisihan faham selalu berlaku dalam kehidupan seharian kita.. ada perselisihan faham yang muadah untuk diselesaikan.. dan xlari juga perselisihan faham yang  boleh membawa kepada pergaduhan dan perang dingin..
ivy mahu berkongsi sedikit tentang satu perkara yang berlaku akibat perselisihan faham yang pernah ivy saksikan.. kisah ini melibatkan seorang kawan ivy dan juniornya...
junior ivy ni ditugaskan untuk menjadi ketua pada hari tersebut dan kawan ivy ni berada dibawah junior tersebut..
ivy faham junior tersebut memikul tanggungjawab yang besar dalam menjalankan tugasannya sebagai ketua pada hari tersebut.. dari mula bertugas,ivy mmg lihat dia bekerja keras melakukan tanggungjawabnya.. ivy pun kesian dengan junior ni namun ivy tidak dapat buat apa2 sebab ivy juga mempunyai tugasan yang perlu dilakukan..
apa yang membuatkan ivy terkilan adalah kawan ivy ni hanya duduk diam dan langsung tidak melakukan apa2 tugasan.. (sebenarnya apa yang berlaku ni xda kena mengena dengan salah faham pun..hehehe)
disebebkan keprihatinan ivy terhadap c junior ni.. ivy menyampaikan pesan kepada c junior tersebut melalui kawannya.. pesanan ivy berbunyi.." tolong beritahu c polan.. minta tolong dengan senior klu terlalu banyak tugas yang dia hendak buat".. kawan c junior tu pun menyampaikan pesanan tersebut kepada c junior... lalu dia pun pergi ke tempat kawan ivy tu.. " kak, ko jaga tempat ni bah kan? blh tolong prepare something untuk prosedur something?" c senior ni angguk je.. tapi apa yang ivy nampak.. dia xbuat apa yang telah disuruh.. lalu c junior berpesan lagi.." kak,ko jangan lupa buat apa yang sy pesan td tu aa".. c senior ni mula bengang...
beberapa ketika lepastu.. ivy tanya dengan c kawan ni.. " ko sudah la buat apa yang c junior pesan?" ivy tanya baik2.. c kawan ni pula terus tarik muka masam..sambil mengeluh dia bagitahu ivy, " buatpa sy buat.. dia xda tangan kaki sendiri ka maw buat? baru junior, pandai2 maw suruh senior buat keja".. ivy terkejut.. kenapa dia cakap begitu..padahal dia langsung tidak buat apa2 kerja dari awal.. ivy pun cakap.." jangan la begitu,kita sama2 keja,,ada tugas masing-masing... lagipun dia ketua kamu hari ni.." c senior tu tarik muka masam dan ivy diam jelah.. malas maw bertekak dengan dia..
bila ivy tengok..last2 junior tu buat kerja tu..ivy pun g juga la tolong sikit2.. kesian betul..
apa yang buat ivy terkejut.. masa ivy dengan junior tu tengah susun2 barang.. tiba2 c senior tu datang.. dengan mukanya yang garang..dan dia terus marah c junior tu.. " ko ni tidak boleh buat kerja sendiri ka? ko suruh2 sy, ingat apa? tidak pernah taw dalam kehidupan sy,kawan2 sy suruh2 sy buat kerja.. ni kan ko pula..junior..hei.. sy betul2 tidak suka!" c junior cuba pertahankan diri dia..tapi c senior tu xberhenti2 bercakap...ivy tidak dapat buat apa2.. simpati sangat dengan junior tu..
last2.. bila c senior tu sudah keluar dari bilik tu.. c junior menangis.. ivy tarik tangan dia..usap belakang dia.. ivy suruh dia sabar.. c senior tu mmg jenis yang panas baran.. tidak berfikir apa yang dia cakap..dan dia cuma namapak salah orang ja..fia saja yang selalu mahu menang.. ivy mmg byk kali sudah terkena dengan c senior tu.. tapi ivy buat derk ja.. bila dia bercakap ivy cuma diam2..xmenjawab..biar dia penat bercakap.. dan last2..dia sendiri g minta maaf dengan ivy dan mengaku kesalahan dia..
bila ivy fikir2 balik.. bila ada orang marah2 kita.. bagus kita berdiam diri dan sabar.. sebenarnya itu lebih mudah untuk menyejukkan hati seseorang yang marah.. hehehe..
itu hanya pendapat ivy berdasarkan apa yang ivy lihat dari pengalaman ivy selama ivy hidup..hehehe..
oklah.. tu aje.. muwah!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...